mandag 10. desember 2018

Pausen er over

Det er nå gått over fire år siden denne bloggen hadde sitt siste innlegg. Mye har skjedd på slektsforsker fronten i Norge siden da. Ikke minst ser det ut til at Facebook i stor grad har overtatt rollen slektsblogger hadde tidligere. Blogg nummer ti på min liste over de mest aktive norske slektsblogger ble sist oppdatert for 8 måneder siden. For fem år siden hadde de ti mest aktive bloggene nye innlegg i løpet av tre uker. Redusert aktivitet blant slektsblogger betyr derimot ikke at interessen for slektsforskning har avtatt de siste årene da det er mange andre indikatorer som viser meget stor aktivitet. Dette vil jeg komme tilbake til i fremtidige innlegg.

2 kommentarer:

Viggers sa...

Veldig fint Vidar.

Jeg har også hatt noen intervaller, men ikke en ærklært pause (eller slutt), nei.
Denne uka har jeg tre innlegg som henger i hop, ikke slektsforskning, men lokalhistorie. Så har da min blogg alltid vært en kulturhistorisk tidsreise.

For snart ti år siden, da bloggen Tid & rom startet laget jeg ett innlegg pr dag det første halvåret. De siste 4-5 årene har hovedregelen vært lange innlegg som har krevd dager og uker å lage. Slik vil det nok fortsette framover.

Ser fram til dine innlegg på Vidars slektsblogg.

Vidar Øverlie sa...

Viggo, mange takk for hyggelig kommentar.

For meg har slektsforskning vært fulltid beskjeftigelse de siste årene. Stort sett går det ut på å hjelpe folk i andre land som ønsker å finne sine norske aner. Det er det å finne nye opplysninger som jeg liker å jobbe med. Når det gjelder blogg innlegg så får vi se hva det blir til fremover. Interessen er der og så får vi se om det også blir tid til den slags aktiviteter.