søndag 3. mai 2009

Mine 10 favoritt slektsforskning nettsteder

Her følger min topp 10 liste for slektsforskning: 

1. Slektsforum - forumet hvor slektsforskeren får hjelp
2. Digitalarkivets søkbare databaser og skannede kirkebøker - stedet hvor man finner slektsforskerdata
3. DIS-Norge Genealogiske Ressurser - gir deg oversikt over hva som finnes på nett
4. BrittN's slektsblogg - slektsbloggen med lokalhistoriske opplysninger fra området hvor jeg har noen av mine slektsrøtter
5. DISchat
- stedet hvor du umiddelbart kan få god hjelp av ivrige slektsforskere til å komme videre
6. FamilySearch
- den store databasen som kan gi deg tips om hvor opplysninger finnes, men husk å sjekk dataene 

7. Eastman's Online Genealogy Newsletter - bloggen som holder deg oppdatert om hva som skjer på slektsforskerfronten i Amerika
8. New Zealand-L - E-post listen for de som er interessert i New Zealand slektsforskning
9. Genetic Genealogist - bloggen som omtaler det viktigste innen DNA og slektsforskning
10. Brukarforum - fortsatt slektsforskerforum #1

Selvsagt kunne denne listen ha blitt veldig mye lengre, men å velge min topp 10 viste seg å være ganske vanskelig. Prøv selv, hvordan ser din liste ut?

En veldig god #11. Roots Televison - slapp av med litt underholdning, inspirasjon og læring

Ingen kommentarer: